J•lab’s Summer of Blog #23: Jeff Jarvis’ Buzzmachine

AI-gegenereerde afbeelding
AI-gegenereerde afbeelding

De hele zomer elke werkdag op J•lab een ander mediablog in het zonnetje in The Summer of Blog #tsob. Vandaag: Jeff Jarvis’ Buzzmachine

Niet de uitvinder van het internet maar wel één van de meest gepassioneerde pleitbezorgers van het vrije digitale woord. Jarvis schreef de bestseller WWGD? (What Would Google Do?), “Public Parts” en “Gutenberg, the Geek” (99c bij Amazon). Hij is ook de geestelijk vader van één van de meest geciteerde tweets wereldwijd: “do what you do best, link to the rest.”

Jarvis is een stimulator van digitaal entrepreneurship, een fan van Google, een liefhebber van hyperlocal nieuws, een criticaster van de manier waarop kranten en uitgevers met de digitale wereld omgaan en een consultant voor een groot aantal mediabedrijven.

He is associate professor [tegenwoordig gewoon professor] and director of the Tow-Knight Center for Entrepreneurial Journalism at the City University of New York’s Graduate School of Journalism. He is consulting editor and a partner at Daylife, a news startup. He consults for media companies and is a public speaker.

Recente posts gaan over de spionerende NSA, studenten & studeren, technologiebedrijven, Snowden, Patch (hyperlocal) en journalistiek.

Screen shot 2013-08-20 at 4.14.40 PM

Morgen op Summer of Blog: MediaShift

Vorige afleveringen: De Nieuwe ReporterPersinnovatieDode BomenMedia ReportDe BuitenlandredactieFHJ FactcheckDe Toekomst van de JournalistiekPeter VastermanMe, myself & I, Henk Blanken, Peter Vandermeersch, Redactieblog De Volkskrant, NOS Weblogs, RTL Nieuws, nu.nl blog, Online Journalism Blog, Mindy McAdams, Roy Greenslade, NiemanLab, Bildblog, Robert Picard, Knight Center.

 

MEER OVER

Over Journalismlab

Onderzoek in de context van de digitale wereld

Het lectoraat Kwaliteitsjournalistiek in Digitale Transitie (JournalismLab) doet aan de hand van diverse thema’s praktijkgericht onderzoek. Hierbij kijken we naar de wederkerigheid tussen drie journalistieke processen: productie, inhoud en effect.

Deel dit artikel:

Lees meer

Thema's

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van Journalismlab en alle ontwikkelingen schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.