“Mikken op nichemarkten moet het credo zijn voor de journalistiek”

AI-gegenereerde afbeelding
AI-gegenereerde afbeelding

Kerkhoven, M. van, (23 oktober 2012). “Mikken op nichemarkten moet het credo zijn voor de journalistiek”. De Nieuwe Reporter.

New York is de zelfbenoemde mediahoofdstad van de wereld. Journalistieke start-ups vestigen zich graag rond Silicon Alley. The Verge bijvoorbeeld, of Narrative.ly, en de centrale newsroom Thunderdome, die ruim 300 regionale redacties moet gaan bedienen. Voormalig regionaal verslaggever en directeur van het Harvard Niemanlab Joshua Benton twijfelt aan het nut van dit soort investeringen. “Veel kranten zijn niet meer waard dan de grond waarop de gebouwen staan.”

MEER OVER

Over Journalismlab

Onderzoek in de context van de digitale wereld

Het lectoraat Kwaliteitsjournalistiek in Digitale Transitie (JournalismLab) doet aan de hand van diverse thema’s praktijkgericht onderzoek. Hierbij kijken we naar de wederkerigheid tussen drie journalistieke processen: productie, inhoud en effect.

Deel dit artikel:

Lees meer

Thema's

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van Journalismlab en alle ontwikkelingen schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.