Metro en Spits: zoek de verschillen

Persbericht TMG: “Metro en Sp!ts vernieuwen. Na de overname van Metro door TMG, biedt TMG de lezer nu twee gratis dagbladen met verschillende profielen. Metro is een zakelijke, serieuze krant voor een brede doelgroep van 25 tot 54 jaar. Beknopt en nuchter. Sp!ts houdt jongvolwassenen aangesloten op het belangrijkste nieuws in hun interessegebieden en leefwereld. Positief kritisch en prikkelend, jong van geest. In Sp!ts ligt de nadruk, naast nieuws en sport, nog meer op entertainment.”

Wat zouden ze daar nou mee bedoelen, denk je dan. Het persbericht vervolgt:

“Metro biedt lezers een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen en het laatste nieuws. Op serieuze wijze en met een nuchtere tone of voice brengt Metro haar lezers op de hoogte van (internationaal) nieuws, politiek, entertainment, sport, reizen, eten en uitgaan, gezondheid, familieleven, beauty, mode en lifestyle.”

“Sp!ts houdt haar lezers aangesloten met zorgvuldig geselecteerd en zelf gecreëerd nieuws. Met een mix van ‘need to know’ nieuws van de afgelopen dag, achtergronden, trendverhalen achter het nieuws én een vooruitblik op belangrijke gebeurtenissen en events brengt Sp!ts lezers op de hoogte én vermaakt ze.”

Eén blik op het schap maakte meer duidelijk dan een lang persbericht.

 

Auteurs

Een reactie