Handboek Nieuwe Media; Digitale Technologieën begrijpen en gebruiken

AI-gegenereerde afbeelding
AI-gegenereerde afbeelding

Bakker, T. & Bakker, P. (2011) Handboek Nieuwe Media; Digitale Technologieën begrijpen en gebruiken. Amsterdam: Kluwer.

Bing, Blogger, Chrome, Digg, Dropbox, Facebook, Foursquare, Google, HootSuite, iPad, Picasa, Prezi, RSS, Skype, Tumblr, Twitter, Vimeo, WordPress, XML… Door de grote hoeveelheid digitale bomen loop je de kans het zicht op het complete communicatiebos te verliezen.

Voor mensen die beroepshalve met communicatie en informatie te maken hebben, is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de meest actuele en relevante ontwikkelingen op dat terrein. Het gaat hierbij niet alleen over social media of web 2.0 – ook het zoeken, beheren en publiceren van informatie is voor professionals ingrijpend veranderd. Wie de mogelijkheden van nieuwe media kent en gebruikt, haalt het beste uit zijn organisatie, bereikt zijn doelgroepen en blijft zijn concurrenten voor.

Het ‘Handboek Nieuwe Media’ geeft in twaalf hoofdstukken inzicht in de praktijk van Twitter, communities, blogs, tablets, browsers, foto, video, audio, user-generated content, Google, RSS en databases.

MEER OVER

About Journalismlab

Research group Journalism in Digital Transition of the University of Applied Sciences Utrecht

Het lectoraat Kwaliteitsjournalistiek in Digitale Transitie (JournalismLab) doet aan de hand van diverse thema’s praktijkgericht onderzoek. Hierbij kijken we naar de wederkerigheid tussen drie journalistieke processen: productie, inhoud en effect.

Deel dit artikel:

Read more

Thema's

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van Journalismlab en alle ontwikkelingen schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.