Digitale strategieën van regionale kranten staan nog in de kinderschoenen

AI-gegenereerde afbeelding
AI-gegenereerde afbeelding

Kerkhoven, M. van, (27 februari 2012). Digitale strategieën van regionale kranten staan nog in de kinderschoenen. De Nieuwe Reporter.

Met welke innovaties proberen regionale kranten de gevolgen van teruglopende oplages het hoofd te bieden? Hoe dachten kranten met convergentiestrategieën de noodzakelijke synergievoordelen te verkrijgen? Dit waren de centrale vragen in een serie gesprekken met de negentien regionale kranten in Nederland. Onderzoekers en studenten van het lectoraat Crossmediale Kwaliteitsjournalistiek in Utrecht (HU), interviewden in 2011 en 2010 managers en redacteuren over hun digitale dromen.

MEER OVER

Over Journalismlab

Onderzoek in de context van de digitale wereld

Het lectoraat Kwaliteitsjournalistiek in Digitale Transitie (JournalismLab) doet aan de hand van diverse thema’s praktijkgericht onderzoek. Hierbij kijken we naar de wederkerigheid tussen drie journalistieke processen: productie, inhoud en effect.

Deel dit artikel:

Lees meer

Thema's

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van Journalismlab en alle ontwikkelingen schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.