Bomvol op de damesmarkt: Harper’s Bazaar naar Nederland

AI-gegenereerde afbeelding
AI-gegenereerde afbeelding

Op 26 augutus verschijnt Harper’s Bazaar in Nederland. Het eerste nummer is maar liefst 300 pagina’s dik en wordt in een oplage van 120.000 exemplaren verspreid.

Een bommetje in de glossy-markt waar de top-3 nu bestaat uit LINDA. (oplage 200.000), Happinez (150.000) en 100%NL (110.000). Als het Harper’s lukt met die 120.000 is de top meteen door elkaar geschud.

De titels daaronder (Glamour, Elle, Cosmopolitan, Flow, JAN, VOGUE, Beau Monde en Marie Claire) gaan het waarschijnlijk ook wel merken.

Maar toch blijft de markt voor vrouwenmaandbladen een groeimarkt, ondanks de malaise die de rest van de tijdschriftenmarkt lijkt te treffen. Ruim 20 titels en een oplage die al jaren zo’n 1,5 miljoen is.

bakker_vrouwenmaadbladen_2000_2014_q1

Lees voor een uitgebreide analyse “Het wordt vol op de glossy-markt: Harper’s Bazaar komt naar Nederland” in TPO Magazine (abonnement) of Blendle (28 cent).

Over Journalismlab

Onderzoek in de context van de digitale wereld

Het lectoraat Kwaliteitsjournalistiek in Digitale Transitie (JournalismLab) doet aan de hand van diverse thema’s praktijkgericht onderzoek. Hierbij kijken we naar de wederkerigheid tussen drie journalistieke processen: productie, inhoud en effect.

Deel dit artikel:

Lees meer

Thema's

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van Journalismlab en alle ontwikkelingen schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.