Op 26 augutus verschijnt Harper’s Bazaar in Nederland. Het eerste nummer is maar liefst 300 pagina’s dik en wordt in een oplage van 120.000 exemplaren verspreid.
Een bommetje in de glossy-markt waar de top-3 nu bestaat uit LINDA. (oplage 200.000), Happinez (150.000) en 100%NL (110.000). Als het Harper’s lukt met die 120.000 is de top meteen door elkaar geschud.
De titels daaronder (Glamour, Elle, Cosmopolitan, Flow, JAN, VOGUE, Beau Monde en Marie Claire) gaan het waarschijnlijk ook wel merken.
Maar toch blijft de markt voor vrouwenmaandbladen een groeimarkt, ondanks de malaise die de rest van de tijdschriftenmarkt lijkt te treffen. Ruim 20 titels en een oplage die al jaren zo’n 1,5 miljoen is.
Lees voor een uitgebreide analyse “Het wordt vol op de glossy-markt: Harper’s Bazaar komt naar Nederland” in TPO Magazine (abonnement) of Blendle (28 cent).