What can teachers learn from each other when it comes to the introduction of hybrid learning environments?
2016 - 2017
Completed research
hybrideonderwijs

What lessons can be learned about the introduction of a hybrid learning environment within a media training programme? This question was addressed in the research ’Blended learning in the media classroom: search for the ultimate blend‘. A hybrid learning environment was defined as a learning environment that includes classroom learning, online learning and learning in professional practice.

Voor dit onderzoek sprak Popken docenten en studenten van drie verschillende media-opleidingen waar hybride onderwijs deels is ingevoerd, in bijvoorbeeld een cursus of een minor. Naast de interviews heeft ze observaties uitgevoerd en bestudeerde ze lesmaterialen en materiaal in de online omgeving. De opbrengsten van het onderzoek zijn en worden gebruikt bij het vormgeven van nieuw onderwijs op de School voor Journalistiek in Utrecht.

Researchers

No data was found

About Journalismlab

Research group Journalism in Digital Transition of the University of Applied Sciences Utrecht

Het lectoraat Kwaliteitsjournalistiek in Digitale Transitie (JournalismLab) doet aan de hand van diverse thema’s praktijkgericht onderzoek. Hierbij kijken we naar de wederkerigheid tussen drie journalistieke processen: productie, inhoud en effect.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van Journalismlab en alle ontwikkelingen schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.