Het merk LINDA. & de zachte journalistiek in Nederland
2017
Completed research
true-agency-Q8otix2SVko-unsplash

LINDA. is tot op heden het meest succesvolle journalistieke merk van het nieuwe millennium. Maar is LINDA. wel journalistiek te noemen, en zo ja: wat is dat dan voor journalistiek? Dit is een van de vragen die historicus en media-onderzoeker Chris van der Heijden beantwoordt in Spiegelzaal van onze tijd. LINDA. en de Nederlandse samenleving. In feite onderzoekt Van der Heijden in deze studie drie. Het merk LINDA., de moderne samenleving en een reflectie op de huidige journalistiek.

Publications

Boek - Van der Heijden, C. (2017). De spiegelzaal van onze tijd. LINDA. en de Nederlandse Samenleving. Amsterdam: Atlas.

Researchers

No data was found

About Journalismlab

Research group Journalism in Digital Transition of the University of Applied Sciences Utrecht

Het lectoraat Kwaliteitsjournalistiek in Digitale Transitie (JournalismLab) doet aan de hand van diverse thema’s praktijkgericht onderzoek. Hierbij kijken we naar de wederkerigheid tussen drie journalistieke processen: productie, inhoud en effect.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van Journalismlab en alle ontwikkelingen schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.