Publicaties

Digitale Verhaalvormen

Gerard Smit, Yael de Haan, & Laura Buijs. (2014) Het interdisciplinaire maakproces van infographics. Een samenvatting van de resultaten van het project Every Picture Tells a Story (2012–2014). Utrecht: Hogeschool Utrecht.

Gerard Smit, Yael De Haan & Laura Buijs (2014). Visualizing News: Make it Work. Digital Journalism, 2(3), 344-354.

Gerard Smit, Yael de Haan, & Laura Buijs. (2014). Working with or next to each other? Boundary crossing in the field of information visualization. The Journal of Media Innovations, 1(2), 36-51.

Piet Bakker, Yael de Haan, & Carel Kuitenbrouwer. (2012). Wat Werkt? Een verkenning van de praktische en wetenschappelijke kennis over informatievisualisatie. Utrecht: Hogeschool Utrecht.

Yael de Haan, Sanne Kruikemeier, Sophie Lecheler, Gerard Smit, and Renee van der Nat (2017) When Does an Infographic Say More Than a Thousand Words? Journalism Studies Vol. 0 , Iss. 0,0

Gerard Smit, Yael de Haan & Renée van der Nat. (2016) Een duidelijke verhaal. Eindrapportage. Utrecht: Hogeschool Utrecht.

Van der Heijden, C. (2017) De spiegelzaal van onze tijd. LINDA. en de Nederlandse Samenleving. Amsterdam: Atlas

Research in Digitale Context

S. Kruikemeier, S. Lecheler, Y. de Haan (in press). The use and verification of online sources in the news production process. In: J. Kats (Eds.) Social Media and Journalism’s Search for Truth. Oxford University Press.

Daniela van Geenen, Mirko Tobias Schäfer, Thomas Boeschoten, Erik Hekman, Piet Bakker, and Jonas Moons. (2016, October 5-8). Mining One Week of Twitter. Mapping Networked Publics in the Dutch Twittersphere. Paper presented at AoIR 2016: The 17th Annual Conference of the Association of Internet Researchers. Berlin, Germany: AoIR. Retrieved from http://spir.aoir.org.

Maranke Wieringa, Daniela van Geenen, Mirko Tobias Schäfer, and Ludo Gorzeman. (2018). Political topic-communities and their framing practices in the Dutch Twittersphere. Internet Policy Review Vol. 7, Iss. 2.

Diekerhof, Els & Bakker, Piet (2012). To check or not to check: An exploratory study on source checking by Dutch journalists. Journal of Applied Journalism & Media Studies, 1(2), 241-253.

Diekerhof, Els (2013). Teaching journalistic research skills in the digital age: Between traditional routines and advanced tools. Journal of Applied Journalism & Media Studies, 2(2), 231-244.

Online onderwijs heeft klaslokaal hard nodig.

Critical and creative entrepreneurs: Is the journalism internship model future proof? Future of Journalism conference Cardiff, 201