Nieuwsconsumptie
Hoe gaan journalisten en consumenten om met verschillende vormen van nieuws en wat is het effect ervan op de geïnformeerde samenleving? Lees op deze pagina meer over ons onderzoek.
Onderzoek
Berichten
- Piet Bakker·
- april 18, 2016·
Dagbladen verliezen ruim 40% van printoplage sinds 2000
In het eerste deel van een serie over oplagecijfers: de totale dagbladoplage. De oplage daalt niet…
- Journalismlab·
- maart 14, 2016·
Reageren kan niet meer: Comments bij Elsevier verleden tijd
Sinds het begin van deze maand is het niet langer mogelijk om comments onder de artikelen…
- Piet Bakker·
- maart 4, 2016·
Traditionele tv op z’n retour
Nederlanders besteedden in 2015 5% minder tijd aan tv-kijken dan het jaar daarvoor. Dat komt voornamelijk…
- Piet Bakker·
- maart 4, 2016·
Kranten worden een lezers-dingetje
Kranten worden steeds afhankelijker van hun lezers, het aandeel van de adverteerder in de omzet loopt…
- Journalismlab·
- februari 2, 2016·
Imagine…no more ads
Even dacht ik dat ik niets nieuws had opgestoken tijdens een ‘hoofdredactioneel’ debat in de Rode…
- Journalismlab·
- december 11, 2015·
Geen Fabeltjeskrant voor Pino
Lancering Stand van de Nieuwsmedia 2014 in Nieuwspoort ‘Journalisten houden niet zo van cijfers.’ Zo opent…
- Renée van der Nat·
- december 9, 2015·
Journalistiek anno 2014
Morgen is het zover, dan presenteren wij, samen met het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek De Stand…
- Piet Bakker·
- december 1, 2015·
40.000 Correspondent-leden BETALEN voor nieuws
Dit weekend werd het 40.000e ‘lid’ verwelkomd bij De Correspondent. Een bescheiden mijlpaaltje. En niet alleen…