Nieuwsconsumptie
Hoe gaan journalisten en consumenten om met verschillende vormen van nieuws en wat is het effect ervan op de geïnformeerde samenleving? Lees op deze pagina meer over ons onderzoek.
Onderzoek
Berichten
- Piet Bakker·
- januari 4, 2013·
Digitaal groeit, aandeel bescheiden
In 2012 is 1.2% van de dagbladoplage digitaal. Totaal daalde oplage in Q3 2012 met 2% t.o.v.…
- Piet Bakker·
- december 12, 2012·
Mediadata blogs: kranten, tijdschriften, audiovisueel
Hoe vaak gaan Nederlanders naar de bioscoop? Wat is de oplage van alle Metro’s in Europa?…
- Piet Bakker·
- november 16, 2012·
De digitale obsessie van het FD
Het was een beetje een raar verhaal op het HOI-oplage congres van Frank Eijken van het…
- Piet Bakker·
- oktober 30, 2012·
De NRC-cijfers: een wonderbaarlijke stijging?
Journalisten zijn dol op cijfers maar kunnen slecht rekenen. En misschien geldt dat ook wel voor…
- Piet Bakker·
- juni 28, 2012·
Over 25 jaar is het gedaan met de betaalde krant
Bakker, P. & Okhuijsen, S. (2012, 28 juni). Over 25 jaar is het gedaan met de…
- Piet Bakker·
- mei 5, 2012·
Oplage-schommelingen
Bakker, P. (5 mei 2012) Oplage-schommelingen, Villamedia Magazine. pp. 26-27. Samenvatting: Met een angstaanjagende precisie verliezen…
- Journalismlab·
- april 24, 2012·
‘Bouw aan het merk, niet aan de oplage’
Kerkhoven, M. van, (24 april 2012). ‘Bouw aan het merk, niet aan de oplage’. De Nieuwe…
- Journalismlab·
- april 23, 2012·
‘Bouw aan het merk, niet aan de oplage’
Voor een journalist was er zowaar nog een goede reden om afgelopen week in Oslo te…
Lees meer over
Research &
automatisering
De veranderende researchpraktijk en de rol van AI
Belevenis-
journalistiek
Digitale storytelling en het effect op de consument
Innovatie
in onderwijs
Journalistiekonderwijs in een veranderende wereld
Lokale
journalistiek
Ontwikkelingen op het gebied van lokale media