Belevenisjournalistiek
Welke nieuwe vormen van digitale storytelling ontstaan er, welke uitdagingen leveren die op voor de journalist en hoe beleeft de consument ze? Lees op deze pagina meer over ons onderzoek.
Lees ook de openbare les van Yael de Haan over belevenisjournalistiek.
Onderzoek
Berichten
- Journalismlab·
- mei 6, 2012·
Onderzoeker gezocht voor Every Picture Tells a Story
Het onderzoeksproject infographics en datavisualisaties Every Picture Tells a Story (EPTaS) gaat 1 september as van…
- Journalismlab·
- maart 14, 2012·
Verhalen vertellen met data
Op het Infographics Congres klonk het telkens weer: het belangrijkste is het verhaal dat je vertelt.…
- Journalismlab·
- maart 13, 2012·
Minor EMD in herziening en nieuwe blog Kuitenbrouwer
Vanmiddag een goede bespreking gehad met de (bijna voltallige) staf van de Minor EMD, oftewel de…
- Journalismlab·
- maart 12, 2012·
Every Picture Tells a Story op Infographics Congres 2012
Vrijdag 9 maart jl was de kenniskring aanwezig op het Infographics Congres 2012, dat dit jaar…
- Piet Bakker·
- februari 17, 2012·
Ook foto’s liegen
De boodschap was duidelijk: “Vertrouw nooit digitale amateursfoto’s”. Enkele jaren geleden interviewde ik redacteuren van omroepen…
- Journalismlab·
- februari 5, 2012·
Campus Doc is weer begonnen!
Het is een periode van tien weken op de afdeling televisie van de SvJ, waarin studenten…
- Journalismlab·
- december 21, 2011·
Kenniskring gaat onderzoek doen naar infographics met mkb
De Stichting Innovatie Alliantie kent drie ton euro’s toe aan de Kenniskring Crossmediale Kwaliteitsjournalistiek voor het…
- Journalismlab·
- december 12, 2011·
Storytelling
De dag nadat ik een PowerPointpresentatie over storytelling via Linkedin op SlideShare had gezet, kreeg ik…
Lees meer over
Research &
automatisering
De veranderende researchpraktijk en de rol van AI
Nieuws-
consumptie
Verschillende vormen van nieuws en het effect ervan
Innovatie
in onderwijs
Journalistiekonderwijs in een veranderende wereld
Lokale
journalistiek
Ontwikkelingen op het gebied van lokale media