Chris van der Heijden studeerde geschiedenis, filosofie en literatuurwetenschap aan de Universiteit van Utrecht. Hij was jarenlang werkzaam bij verschillende media (krant, tijdschrift, radio, tv) en maakte in die hoedanigheid honderden artikelen en programma’s over uiteenlopende onderwerpen.
In de loop der jaren publiceerde hij een twintigtal boeken en boekjes over uiteenlopende onderwerpen. Daaronder over de Tweede Wereldoorlog, over Spanje in de vijftiende en zestiende eeuw, over Israël, armoede, managerscultuur en het merk LINDA. Ook publiceerde hij tal van artikelen, ondermeer over het huidig medialandschap.
"Ik ben een marktplein waarop vele ikken samenkomen"
De voornaamste belangstelling van Chris van der Heijden ten aanzien van media gaat uit naar de rol in de samenleving, dus naar onderwerpen als media en macht of media, zingeving en identiteit. Ook is hij zeer geïnteresseerd in het mediadebat over actuele onderwerpen. Bij zijn onderzoek hanteert hij het liefst een historisch perspectief.
©2021 journalismlab | made by sterk.agency
Wil je op de hoogte blijven van Journalismlab en alle ontwikkelingen schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.