J•lab’s Summer of Blog #21: The Media Business

De hele zomer elke werkdag op J•lab een ander mediablog in het zonnetje in The Summer of Blog #tsob. Vandaag: Robert Picard (The Media Business).

Picard is waarschijnlijk de meest vooraanstaande media-econoom op dit moment. Hij is directeur Research bij het Reuters Institute, Department of Politics and International Relations, University of Oxford. Daarnaast is hij verbonden aan andere universitaire instituten en een veel publicerend auteur.

Zijn blog bevat soms niet meer dan één nieuwe bijdrage per twee maanden, maar is desalniettemin zeer de moeite waard. Altijd een doorwrochte en originele analyse.

One of the world’s leading academic experts on media economics and management and government communications policies (…) He has been a consultant for media companies and government agencies in the U.S., Europe, Latin America, and Asia and regularly makes presentations to media trade organizations and academic organizations worldwide.

Recente posts gaan over de aankoop van de Washington Post en the Boston Globe (wat willen die eigenaars eigenlijk met de kranten?), de toekomst van traditionele media (If print and broadcast news organizations are to survive and serve the purposes for which they were established, they are going to have to start paying attention to the audiences they have, rather than the audiences they wish they had) en Europese commerciële tv-zenders.

 

Screen shot 2013-08-18 at 12.15.55 PM

Morgen op Summer of Blog: Knight Center

Vorige afleveringen: De Nieuwe ReporterPersinnovatieDode BomenMedia ReportDe BuitenlandredactieFHJ FactcheckDe Toekomst van de JournalistiekPeter VastermanMe, myself & I, Henk Blanken, Peter Vandermeersch, Redactieblog De Volkskrant, NOS Weblogs, RTL Nieuws, nu.nl blog, Online Journalism Blog, Mindy McAdams, Roy Greenslade, NiemanLab, Bildblog.

 

Auteurs